INSPIRATOR “UCZĘ SIĘ CZYTAĆ” – PRZEWODNIK METODYCZNY
Autorski Program Nauczania SEN
SPÓJNE, EFEKTYWNE, NOWATORSKIE NAUCZANIE DZIECI POLONIJNYCH
Jeżeli jesteś nauczycielem, rodzicem, pedagogiem poszukującym skutecznych, efektywnych i nowatorskich metod pracy, to nasz Inspirator jest właśnie dla Ciebie!
Zainspirujesz się scenariuszami zajęć. Poznasz sposoby pracy angażujące uczniów. Sprawisz im wiele radości ze zdobywania kompetencji językowych.
Inspirator:
- zapoznaje z Programem Nauczania Dzieci Polonijnych SEN;
- omawia główne techniki i zasady pracy z dziećmi wielojęzycznymi i wielokulturowymi;
- przybliża sytuację dwujęzyczności
- opisuje podręczniki;
- zapoznaje z programowaniem języka wraz z podstawowymi zagadnieniami gramatycznymi, rozwijaniem kompetencji komunikacyjnych i językowych oraz technikami aktywizującymi.
W Inspiratorze znajdziesz:
- scenariusze zajęć;
- rozkład materiału;
- tabelę wprowadzanych samogłosek i sylab;
ćwiczenia ogólnorozwojowe;
piosenki, wiersze, zagadki i propozycje prac plastycznych.
Najważniejszą zawartością Inspiratora są scenariusze zajęć. Przeprowadzają one krok po kroku przez każdy temat – pokazują, jakie materiały należy przygotować oraz szczegółowo opisują proponowane w trakcie zajęć działania i zabawy.
Inspirator składa się z trzech części:
- Inspirator “Uczę się czytać” (wrzesień, październik, listopad),
- Inspirator “Uczę się czytać” (grudzień, styczeń, luty),
- Inspirator “Uczę się czytać” (marzec, kwiecień, maj, czerwiec).
Każda część Inspiratora powiązana jest z podręcznikami: