Nasz Program

Dlaczego najSENsowniejszy program edukacyjny?

Wieloletnie doświadczenia w pracy z dziećmi polonijnymi (dwujęzycznymi lub wielojęzycznymi), forma pracy szkoły polonijnej (jeden dzień nauki, dodatkowy dzień szkoły), możliwości dzieci, jak i potrzeby nauczycieli (brak odpowiednich materiałów na rynku wydawniczym) doprowadziły do powstania autorskiego programu nauczania, podręczników, dostosowanych do nich scenariuszy lekcji oraz materiałów dydaktycznych niezbędnych do ich realizacji.

 

W wyniku poszukiwań najlepszych rozwiązań edukacyjnych proponujemy połączenie metod, które w zestawieniu dają niezwykle skuteczne rezultaty (metody aktywizujące, ocenianie kształtujące, programowanie języka polskiego, komunikacyjne metody nauczania języka polskiego, elementy Metody Krakowskiej w tym Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania® ). Program Nauczania Języka Polskiego Dzieci Polonijnych SEN został przygotowany na pięciu poziomach dla dzieci w wieku od 4 do 9 lat.

Każdy poziom obejmuje pakiet edukacyjny, składający się z zestawu podręczników, scenariuszy zajęć oraz dodatkowych materiałów dydaktycznych ułatwiających ich realizację. Głównym celem pracy programem SEN jest umożliwienie dzieciom polonijnym opanowania języka polskiego poprzez pomoc nauczycielom w przygotowaniu zajęć i materiałów na te zajęcia.

Pakiet programu SEN to bogata baza scenariuszy i materiałów do wykorzystania na zajęciach w szkołach polonijnych, przedszkolach, grupach zabawowych oraz w edukacji domowej wraz z podręcznikami, będącymi pomocą dydaktyczną w realizacji scenariuszy.

JAK SIĘ SPRAWDZA PROGRAM EDUKACYJNY SEN?

OPINIA: Polska Szkoła IDEA w Athlone, Irlandia

Przygoda z Podręcznikami SEN rozpoczęła się w Polskiej Szkole IDEA wraz z udziałem w Szkoleniu realizowanym w ramach Globalnego Ośrodka Dydaktycznego, które odbyło się w sierpniu 2019 roku w malowniczych Górach Wicklow.

To tutaj, w weekendowym cyklu wykładowo-warsztatowym Nauczyciele zdobyli praktyczne informacje dotyczące metody Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania opracowanej przez profesor J. Cieszyńską-Rożek. Po ich ukończeniu nasza Kadra Pedagogiczna jednogłośnie zadecydowała o wprowadzeniu Podręczników SEN od najbliższego roku szkolnego, widząc w nich skuteczne wyjście naprzeciw wyzwaniom edukacji polonijnej.

Od roku szkolnego 2019/2020 pracujemy zatem na Podręcznikach Wydawnictwa SEN: serii „Uczę się czytać”, przeznaczonej dla dzieci w wieku 4-5 lat oraz ”Czytam i piszę” dla uczniów klasy pierwszej, którzy w tym roku szkolnym realizują już kolejną jej część, mianowicie: „Uczę się, bawię i poznaję świat”.

Jak się szybko okazało, był to ​bardzo dobry wybór​, ponieważ program nauczania zbudowany został z wykorzystaniem metod aktywizujących, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki zabawy Klanzy, której wielkimi fanami byliśmy już od lat.

Bazując na naturalnych dla dziecka etapach nauki czytania, poszczególne zajęcia proponowane ​zostały​ z zachowaniem zasad stopniowania trudności, wspomagane ćwiczeniami ogólnorozwojowymi oraz motoryki małej i dużej, a także programowaniem języka. Dzięki Podręcznikom SEN nasi Uczniowie przekonali się, że wczesna nauka czytania (już dla cztero i pięciolatków!) jest przyjemnością, a nie szkolnym obowiązkiem.

Dodatkowym atutem serii Podręczników Wydawnictwa Edukacyjnego SEN jest dedykowana obudowa metodyczna, zawierająca szczegółowe scenariusze zajęć, które krok po kroku pokazują jak z wykorzystaniem metod aktywizujących prowadzić poszczególne jednostki lekcyjne. Na zajęciach zawsze jest wesoło, aktywnie, kreatywnie a wszystko zgodnie z hasłem: przez zabawę do nauki.

Po roku pilotażu i ewaluacji nie mieliśmy wątpliwości, że będziemy kontynuować realizację Podstawy Programowej dla uczniów polskich uczących się za granicą, właśnie w oparciu o ofertę Wydawnictwa Edukacyjnego SEN.

Otrzymaliśmy od Uczniów i Rodziców wiele ciepłych słów uznania, jedną z nich, opinię Mamy dziewczynki z klasy 2, przytoczę tutaj: „Córka dopiero zaczęła Polską Szkołę tak naprawdę, a już widzę ogromny progres zwłaszcza jeśli chodzi o pisanie. A zainteresowanie polską kulturą, polską historią itp. nie do opisania! 🙂

Dziękujemy!”

Z radością i pełnym przekonaniem o wysokich walorach merytorycznych i metodycznych serii Podręczników Wydawnictwa Edukacyjnego SEN, polecam niniejsze publikacje.

Magdalena Grześkiewicz

Dyrektor Polskiej Szkoły IDEA w Athlone, Irlandia

https://www.facebook.com/PolskaSzkolaAthlone

CZEKAMY NA TWOJĄ OPINIĘ

Jeśli korzystasz z programu edukacyjnego SEN, podręczników z ćwiczeniami, scenariuszy zajęć czy pomocy dydaktycznych i chcesz podzielić się swoimi wrażeniami, to napisz do nas.