nasi eksperci

Poznaj grono naszych ekspertów, bez których wsparcia, pomocy, wiedzy, zaufania, empatii i życzliwej opieki, nie byłoby Edukacji SEN. Dopóki Ekipa Ekspertów jest z nami, macie pewność, że nie zeszliśmy na edukacyjne manowce.

Lucyna Bzowska

Pedagog z bogatym doświadczeniem pracy w nauczaniu zintegrowanym. Certyfikowana Trenerka III stopnia Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA. Posiada specjalistyczne kwalifikacje w zakresie projektowana, prowadzenia oraz opiniowania zajęć z obszaru edukacji i kultury oraz uprawnienia do superwizowania i opiniowania szkoleń. Pełni role konsultacyjne i doradcze. Od ponad 20 lat wdraża pedagogikę zabawy w proces dydaktyczny i wychowawczy.

Dr Elżbieta Ławczys

Jest doktorem językoznawstwa, logopedą, terapeutą szkoły krakowskiej, nauczycielem języka polskiego jako obcego - ale bardzo cieszymy się, że zamiast recept, wypisuje nam piękne i mądre zdania w języku polskim. Pani Ela jest autorką wielu książek i napisała dla nas większość tekstów, o czym możemy się przekonać na kartach naszych pięknych podręczników. Z zapałem zajmuje się tematem dwujęzyczności i wielojęzyczności. Jest ekspertem w dziedzinie technik nauczania języka drugiego.

Dr hab. Marta Korendo

Jest filologiem polskim i neurologopedą, profesorem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących oraz dwujęzycznych. Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych,

Prof. Jagoda Cieszyńska-Rożek

Prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek, psycholog, logopeda – kieruje Katedrą Logopedii i Zaburzeń Rozwoju w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Jest także dyrektorem merytorycznym Centrum Metody Krakowskiej. Zainteresowania naukowe dotyczą autyzmu, dysleksji, dwu i wielojęzyczności, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Jest twórcą Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®

dr Stella Strzemecka

Wykładowczyni i badaczka Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki socjologiczne (Instytut Socjologii UJ, 2020), jedna z ekspertek kampanii społecznej „Kto Ty Jesteś?” (2018 – aż do teraz), absolwentka Studium Pedagogicznego UJ (wiedza o społeczeństwie, 2016/2017), badaczka wizytująca Uniwersytetu w Oslo. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z migracjami rodzinnymi i politykami integracyjnymi,

Prof. Justyna Gulczyńska

Prof. UAM dr hab. Justyna Gulczyńska Ekspert od wielokulturowości. Pedagog, historyk wychowania, logopeda, specjalista w zakresie emisji głosu. W swojej pracy naukowej koncentruje się na problematyce edukacyjno–wychowawczej obszarówzwiązanych z edukacją i szkolnictwem XIX i XX wieku oraz współcześnie. W tym zakresie prowadzi badania obejmujące edukację instytucjonalną, systemy oświatowe, edukację alternatywną i innowacyjną,

TRENERZY

Marianna Brzozowska

Absolwentka Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2011 związana z Polską Szkołą SEN w Dublinie, gdzie uczy języka polskiego pełni funkcję managera. Autorka programów i scenariuszy edukacyjnych. Trener i Dyrektor Operacyjny Globalnego Ośrodka Dydaktycznego – GOD i Wydawnictwa Edukacyjnego SEN. Specjalista od projektów edukacyjnych i wymian międzynarodowych. W 2017 roku nominowana do tytułu polonijnego nauczyciela roku. Pomysłodawczyni i autorka projektu nowatorskiego dwujęzycznego przedszkola opartego na dwóch systemach edukacyjnych polskim i irlandzkim.

Tomasz Bastkowski

Współzałożyciel Stowarzyszenia Edukacyjnego Nauczycieli oraz wieloletni dyrektor i nauczyciel języka polskiego w Szkole Polonijnej SEN. Prezes Stowarzyszenia KID - organizacji parasolowej zrzeszającej szkoły polonijne oraz inne podmioty działające dla Polonii w Irlandii. Autor sztuk teatralnych, tekstów do piosenek, scenarzysta, autor wierszy i tekstów do podręczników dla dzieci polonijnych. Laureat nagrody Language Ambasador Uniwersytetu Irlandzkiego pod egidą UE.

Agnieszka Matys-Foley

Nauczyciel języka polskiego oraz angielskiego z wieloletnim dorobkiem w pracy dydaktycznej w Polsce oraz w środowisku polonijnym. Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie w Gdańsku oraz studiów podyplomowych Nauczanie Języka Polskiego i Kultury na Uniwersytecie Śląskim. 16 lat doświadczenia w edukacji , w tym 10 lat w Szkole Polonijnej SEN w Dublinie, gdzie pełni funkcję wicedyrektora, prowadzi zajęcia z języka polskiego jako dziedziczonego, lektorat dla obcokrajowców,

Joanna Prusak

Absolwentka Wydziału Historycznego na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Historia Sztuki, gdzie uzyskała tytuł magistra. Ukończony kurs pedagogiczny na tym samym wydziale uprawniający do nauczania historii, historii sztuki, plastyki oraz kultury.

Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku Dziennikarstwo i Public Relations na Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, ze specjalizacją Radio i Telewizja.

Od 5 lat nauczycielka historii w Polskiej Szkole SEN, współautorka programu nauczania historii. Fotografka i graficzka komputerowa.

Alina Godlewska

Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszcz na wydziale pedagogicznym, ze specjalizacją Kształcenie zintegrowane i nauczanie języka angielskiego. Nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej w Polsce oraz w Irlandii. Dyrektor merytoryczny Wydawnictwa Edukacyjnego SEN i Globalnego Ośrodka Dydaktycznego. Koordynatorka reformy programowej nauczania wczesnoszkolnego w Polskiej Szkole SEN w Dublinie opartej o kompatybilność systemów edukacyjnych, wczesną naukę czytania i metody aktywizujące. Współautorka Programu Nauczania SEN.

Aneta Zawacka – Uveges

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego Wydziału Pedagogicznego, ze specjalizacją edukacja wczesnoszkolna.
Nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej. Dyrektor nauczania zintegrowanego w Polskiej Szkole SEN w Dublinie oraz współautorka pakietów edukacyjnych, podręczników oraz autorskiego programu nauczania SEN – Szybkiego, Efektywnego, Nowatorskiego Nauczania Języka Polskiego Dzieci Polonijnych. Specjalista Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®.
Prowadzi warsztaty dla nauczycieli polonijnych, a także spotkania informacyjne dla rodziców z zakresu pracy z dzieckiem dwujęzycznym i wspierania procesu nauki czytania i pisania. Prywatnie mama dzieci wielojęzycznych i entuzjastka Metody Krakowskiej.

Marzena Panfil

Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie – wydział ekonomiczny, gdzie otrzymała tytuł magister inżynier . Studia z elementami socjologii, pedagogiki i filozofii. Absolwentka studium turystyki z elementami geografii oraz hotelarstwa. Nauczycielka geografii w Polskiej Szkole SEN w Dublinie. Koordynator wydarzeń sportowych, wyjazdów edukacyjno-turystycznych oraz WOŚP. Nauczyciel wspomagający w irlandzkiej szkole specjalnej dla dzieci autystycznych w Dublinie.

Aleksandra Mosiądz

Nasza Pani Ola to wspaniały neurologopeda, wychowawca, świetny nauczyciel i zarazem wielki pracuś. W swojej pracy łączy Metodę Krakowską z metodami Aktywizacyjnymi. Autorka debiutanckiego podręcznika do klasy Zero Junior w wieku dwudziestu kilku lat. Duma, chluba i świetlana przyszłość Polskiej Szkoły SEN w Dublinie. Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Wrocławskiego, jej pasją jest edukacja osób niepełnosprawnych intelektualnie. Prowadzi zajęcia dla dzieci dwujęzycznych z Zespołem Downa, Autyzmem. Lubi wyzwania jakie stawia przed nią zawód neurologopedy. Po godzinach psia mama, kocha zwierzęta pod warunkiem, że nie są pająkami.

Bartłomiej Pilarczyk

Ukończył tytuł magistra Ekonomii na Uniwersytecie Szczecińskim. Fotograf, producent i edytor wideo, inżynier dźwięku, właściciel firmy foto-wideo BARTPHOTOGRAHIC. Aktor, scenarzysta, reżyser przedstawień teatralnych. Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą. Organizator wyjazdów i wycieczek dla dzieci i młodzieży. Od 4 lat pracuje w Polskiej Szkole SEN w Dublinie, gdzie opiekuje się projektem dla młodzieży licealnej, przygotowującym ją do wymagań rynku pracy i prowadzenia własnego biznesu oraz realizacji założonych celów.