Zdajemy relację z wtorkowego webinaru nt. JAK PROSTYMI METODAMI WYCZAROWAĆ FANTASTYCZNE LEKCJE I ZAKTYWIZOWAĆ UCZNIÓW?? Na szkolenie przybyło wirtualnie 1⃣6⃣9⃣ osób z całego świata!
?? Uczestnicy zostali oprowadzeni po kartach podręczników z ćwiczeniami oraz „Inspiratorów” (przewodników metodycznych dla nauczycieli) Wydawnictwa Edukacyjnego SEN przedstawiających różnorodność metod i możliwości ich wykorzystania podczas zajęć.
Część webinaru poświęcona została neurodydaktyce, dyscyplinie zajmującej się zastosowaniem wiedzy z neurobiologii, która wspomaga proces uczenia się.
Co robić, żeby w pełni wykorzystać potencjał dzieci, by je motywować i aktywizować? Pamiętajmy o tym, że:
? entuzjazm to „nawóz” dla mózgu
?lepiej zapamiętujemy to, co ma dla nas praktyczne znaczenie
? dzieci uczą się przez (auto)doświadczanie ruch i zmysły
? przyjemna i pozytywna atmosfera na lekcjach to podstawa
? trzeba dbać o poczucie zaufania i bezpieczeństwo
? warto stwarzać warunki do zarażania się pasją
? dzieci powinny współdziałać z innymi, pracując w grupach
? bez zainteresowania tematem, nie przyswajamy wiedzy
? pamiętajmy, że każde dziecko jest inne
Czy te twierdzenia potwierdzają Wasze obserwacje i stosowane metody? Oby nauczycielski nos i intuicja zawodowa kierowała nas zawsze w dobrą stronę!
NAUCZYCIEL, UCZEŃ, NEURONY – „Cały układ może być skuteczny jedynie wtedy, gdy neurony wykonują swoją pracę i wykorzystują swój potencjał”. Prof. Marzena Żylińska. Upraszczając – zainteresowany mózg to zainteresowane dziecko.
W „Inspiratorach” Wydawnictwa Edukacyjnego SEN zawarte jest to, o czym mówi nauka – czyli praktyczne wykorzystanie najnowszych badań wiedzy o mózgu. W przewodnikach dla nauczycieli zostały opisane metody , które stwarzają warunki do tego, żeby uczeń efektywnie i całościowo wykorzystał swój potencjał.
Więcej o „Inspiratorach” tutaj https://edukacjasen.pl/ksiegarnia/przewodniki-metodyczne-edukacja-polska-szkola/
Pozdrawiamy
Zespół Fundacji EduSEN
