Kochani, śpieszymy z podsumowaniem wtorkowej Fabryki Inspiracji! Lucynkowe metody są nietypowe Wiemy to, lubimy i dlatego tu przychodzimy. Kiedy uczy wychowanków alfabetu, nie robi tego na tablicy, nawet takiej multimedialnej. To Dzieci są literami alfabetu, działają, ruszają się , bawią i nie pytają, o której kończy się lekcja.
Co ma wspólnego matematyka i worki, wyjaśniła Ala. Jak już liczyć worki to wiadomo, że w święta tylko te przygotowane przez Elfy i Mikołaja! Do tego proste zadania tekstowe oraz logiczne i zajęcia gotowe Świąteczny worek można też wykorzystać do działań ortograficznych, wypełniając go wyrazami np. z “ó” wymiennym na “o”. Na naszym spotkaniu była mowa również o liście do Mikołaja, zawartości, budowie, zastosowaniu, ale i o kartce pocztowej oraz sms-ie z życzeniami!
Ala zaznaczała, nie zapominajmy o programowaniu języka na każdym kroku! Jaki Jaka Jakie Jaka jest ta bombka Czerwona Kolorowa Nie trzeba tu wspominać o pytaniach czy rodzaju przymiotnika, dzieci uczą się poprawnych form intuicyjnie. A co można zrobić z wierszemLucynka proponuje kilka możliwości;
Rysowany wiersz. Praca w grupach na zwrotce z wiersza – Dzieci ilustrują zwrotkę i czytają prezentując swoje rysunki. Bo taki wiersz z autorską ilustracją Dzieci, to już dużo ciekawszy wiersz, wiadomo.
Aktywne czytanie. Dzieci czytają, poproszone przez nauczyciela, po wersie opatrzonym numerkiem i przedstawiają fragment za pomocą dramy. Dziękujemy za Wasz udział i podzielenie się pomysłami oraz spostrzeżeniami!!!Zapraszamy Was serdecznie do polubienia strony Wydawnictwa Edukacyjnego SEN na Facebookuhttps://www.facebook.com/Wydawnictwo-Edukacyjne-SEN-101999348924069
Zespół Fundacji EduSEN