Typ wydarzenia:
Data wydarzenia:
Godzina:
Czas trwania:
Webianrium (Zoom)
23 września 2024
20:00 (czasu polskiego)
około 90 min
Tytuł:
SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNA NAUKA CZYTANIA 20 LAT PÓŹNIEJ
Skuteczne strategie i techniki uczenia się poprawnej pisowni – zabawy i ćwiczenia. Inspiracje z Programu Edukacyjnego SEN.
Organizatorzy:
Edukacja SEN
Kontakt:
Lucyna Bzowska + 48 608 091 447
Darmowy webinar
SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNA NAUKA CZYTANIA 20 LAT PÓŹNIEJ
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy webinar z wyjątkową dla nas ekspertką – prof. zw. dr hab. Jagodą Cieszyńską-Rożek, która jest twórczynią Metody Krakowskiej® oraz Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®.
Jej praca była inspiracją do powstania Autorskiego Programu Nauczania Dzieci Polonijnych SEN i wydania podręczników dla szkół polonijnych z zastosowaniem tych metod. Sama Pani profesor była opiekunem merytorycznym całego procesu twórczego!
Webinar będzie wspaniałą okazją, aby poznać założenia tej niezwykle skutecznej metody wczesnej nauki czytania od samej jej autorki! Będzie też sesja pytań i odpowiedzi!
Agenda webinaru:
Podczas webinaru omówione będą zagadnienia:
- Różnice w sposobach nauczania czytania dawniej i dziś.
- Jak zmienia się mózg, gdy dziecko uczy się czytać.
- Rola wczesnej nauki czytania w sytuacji dwu i wielojęzyczności.
- Jak uczyć czytać.
Zachęcamy do udziału wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć proces nauki czytania oraz poznać metodę, która pomoże dziecku osiągnąć sukces w nauce.
Nie przegap tej wyjątkowej okazji! Zapisz się już teraz na nasz webinar i przekonaj się, jak skuteczna może być Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania!
SERDECZNIE ZAPRASZAMy!
PRELEGENTKA
prof. zw. dr hab.
Jagoda Cieszyńska-Rożek
Psycholog, logopeda, nauczyciel języka polskiego jako obcego – pracuje w Katedrze Logopedii i Zaburzeń Rozwoju w Uniwersytecie UKEN Krakowie. Jest także dyrektorem merytorycznym Centrum Metody Krakowskiej. Zainteresowania naukowe dotyczą autyzmu, dysleksji, dwu i wielojęzyczności, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Jest twórcą Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®, wykorzystywanej w przedszkolach, szkołach, poradniach w Polsce, w Międzynarodowej Szkole CSI w Lyonie, w Szkole SEN w Dublinie. Stworzoną przez siebie Metodę Krakowską opisała w książkach; Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci. Z perspektywy fenomenologii, neurobiologii i językoznawstwa oraz w serii Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. Słuch, Wzrok, Ruch, Język. Jest autorką serii Kocham czytać oraz podręcznika dla nauczycieli Kocham uczyć czytać.
W maju 2023 roku ukazała się najnowsza książka Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania. Dwadzieścia lat później.
Jest współautorką podręcznika do nauki czytania Kocham szkołę oraz opiekunem merytorycznym podczas pisania podręczników do nauki języka polskiego w szkołach polonijnych przygotowanych w polskiej szkole SEN w Dublinie. Wraz z dr hab. Prof. UP Martą Korendo napisała Dymensjonalną diagnozę zaburzeń rozwoju, 2021. Kraków
Razem z prof. Martą Korendo przygotowała pierwszy polski wystandaryzowany i znormalizowany, przesiewowy test do badania zagrożenia dysleksją SWM dla dzieci od 3. do 7. roku życia, wydany przez Centrum Metody Krakowskiej.
Wypromowała 15 doktorantów.