Typ wydarzenia:
Data wydarzenia:
Godzina:
Czas trwania:
Webianrium (Zoom)
19 października 2022
19:00 (czasu polskiego)
około 90 min
Tytuł:
Pedagogika idealna, czyli jaka? Najciekawsze podejścia pedagogiczne. Część 2.
Edukacja Domowa, wolne szkoły demokratyczne, przedszkola i szkoły leśne, system edukacji w Norwegii, Plan Daltoński, Budząca się szkoła.
Organizatorzy:
Edukacja SEN
Kontakt:
Lucyna Bzowska + 48 608 091 447
Darmowy webinar
Pedagogika idealna, czyli jaka? Najciekawsze podejścia pedagogiczne. Część 2.
Edukacja Domowa, wolne szkoły demokratyczne, przedszkola i szkoły leśne, system edukacji w Norwegii, Plan Daltoński, Budząca się szkoła.
AGENDA SPOTKANIA
To będzie bardzo dobrze wykorzystane 90 minut!
Dowiesz się jakie są najciekawsze podejścia pedagogiczne XXI w.
Zyskasz gotowe pomysły i inspiracje do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Zrozumiesz, że prezentowane pomysły można modyfikować i dostosowywać do potrzeb i możliwości grupy, z którą pracujesz.
Odkryjesz, że idealna pedagogika to taka, która odpowiada na potrzeby dziecka, nauczyciela i rodzica.
Dowiesz się, dlaczego inicjatywa Budzącej się Szkoły jest bardzo potrzebna.
GRUPA DOCELOWA:
Nauczyciele przedszkolni i wczesnoszkolni, nauczyciele przedmiotowi klas starszych, osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą w wieku 0-18.
SERDECZNIE ZAPRASZAMy!
PRELEGENTKA
Wioleta Korzeniowska
Jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z edukacją włączającą, pedagogiem specjalnym, trenerem Treningu Umiejętności Społecznych, specjalistą Terapii Ręki I i II stopnia i EduScrum masterem.
W zawodzie nauczyciela pracuję od 2012 roku.
Jestem pasjonatką alternatywnych form edukacji i edukacji odpowiadającej na potrzeby dzieci, rodziców i nauczycieli. Pracuję w Stowarzyszeniu Edukacyjnym „Radosna” jako v-ce dyrektor i nauczyciel klas I-IV.
Ponadto, prowadzę prywatny gabinet terapii pedagogicznej (którego działalność obejmuje zajęcia: rewalidacyjne i terapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne, wspomagające, zajęcia stymulujące rozwój kompetencji społecznych (TUS) z uczniami: w normie rozwojowej, z dziećmi lękliwymi, nieśmiałymi i wycofanymi, z ZA, ADHD, zagrożonymi dysleksją, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, uczniami dyslektycznymi: dysleksja, dysgrafia, dysortografia. Z uczniami z zaburzonymi funkcjami wzrokowymi i słuchowymi.
Szkolę rodziców i kadrę pedagogiczną z zakresu: pozytywnych metod wychowania (bez nagród i kar), wpierania poczucia własnej wartości u dzieci, metodyki nauczania w przedszkoli i I-III, edukacji seksualnej, Treningu Umiejętności Społecznych, alternatywnych form edukacyjnych itp)., oraz dzielę się swoją pasją i doświadczeniem jako wykładowca w WSP im. Janusza Korczaka i Collegium Humanum w Warszawie – ogromnym osiągnięciem dla mnie jest wygrana w plebiscycie na Najlepszego Wykładowcę Roku Akademickiego 2021/2022 (prowadzę zajęcia z zakresu pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej, pedagogiki specjalnej oraz terapii pedagogicznej dla studentów I i II stopnia).
W mojej pracy inspirują mnie: Janusz Korczak, dr Maria Łopatkowa, Sir Ken Robinson, prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Marek Kaczmarzyk i Tomasz Bilicki.