Typ wydarzenia:
Data wydarzenia:
Godzina:
Czas trwania:
Webianrium (Zoom)
1 kwietnia 2025
20:00 (czasu polskiego)
około 90 min
Tytuł:
Jak pomóc dziecku dyslektycznemu (nie tylko w szkole)?
Skuteczne strategie i techniki uczenia się poprawnej pisowni – zabawy i ćwiczenia. Inspiracje z Programu Edukacyjnego SEN.
Organizatorzy:
Edukacja SEN
Kontakt:
Marianna Brzozowska +48 575 594146
Darmowy webinar
Jak pomóc dziecku dyslektycznemu (nie tylko w szkole)?
Agenda webinaru:
- Diagnoza dysleksji – kiedy ją przeprowadzić? Na co zwrócić uwagę?
- Charakterystyka edukacyjnych i życiowych problemów w dysleksji.
- Terapia jako konsekwencja diagnozy.
- Typy ćwiczeń funkcji poznawczych dla dzieci dyslektycznych.
- Wczesna Nauka Czytania jako technika terapii dysleksji i rozwoju mowy.
- Pomoc ze strony szkoły – szkoła jako źródło wczesnej wiedzy o problemach dziecka.
SERDECZNIE ZAPRASZAMy!
PRELEGENTKA

Dr hab. prof. UKEN Marta Korendo
Dr hab. prof. UKEN Marta Korendo jest filologiem polskim, neurologopedą, profesorem krakowskiego Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej oraz kierownikiem Katedry Logopedii i Zaburzeń Rozwoju. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących oraz dwujęzycznych. Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych, skutecznych sposobów budowania systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi oraz dzieci dwu- i wielojęzycznych. Jest autorką ponad 60 artykułów opisujących problemy komunikacyjne oraz ich przyczyny i sposoby terapii, monografii „Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” (2009) i „Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera” (2013) oraz współautorką „Wczesnej interwencji terapeutycznej” (2007), „Dymensjonalnej diagnozy rozwoju dziecka” (2021) i testu (SWM) do badania zagrożenia dysleksją. Aktywnie współpracuje ze środowiskiem praktyków-terapeutów, nauczycieli oraz rodziców w Polsce i za granicą, upowszechniając wiedzę o sposobach stymulacji i terapii funkcji językowych i poznawczych.