zeszyt-cwiczen-wydawnictwo-edukacjne-sen-irlandia

Aktualności

matematyka-geometria-dodawanie-wydawnictwo-edukacyjne-sen-irlandia
kolorowanki-wydawnictwo-edukacja-sen-irlandia
dodawanie-matemetyka-wydawnictwo-edukacja-sen

Uwaga, innowacja! Od teraz będziemy śpiewająco uczyć dzieci czytać! :)

Drodzy Przyjaciele Edukacji SEN.

Piszemy do Was śpiewająco!???

?We wtorek, 15 lutego odbył się muzyczny webinar Edukacji SEN. Wyjątkowo kreatywne i uzdolnione muzycznie Trenerki Klanzy, Agnieszka Kaczmarczyk i Anna Jendryka za pomocą kilku nut przeniosły nas w radosny świat dźwięków i zabawy. ?

✅Kilka słów o naszych niezwykłych Gościach!

Pierwsza  bardzo popularna płyta wyżej wspomnianych Pań została wydana 12 lat temu wraz z Małgorzatą Wojtkowiak, jej tytuł to „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy”. ? Polecamy!  Utwory znalazły zastosowanie w grupach przedszkolnych oraz szkolnych. Piosenki pisane były z myślą o wspólnej zabawie dorosłego z dzieckiem. Pani Anna i Agnieszka są  praktykami i metodykami, pracują z dziećmi. „Czują”, co się dzieciom podoba, wiedzą co zrobić , żeby się dobrze bawiły i chętnie uczyły . 

Nasze drogie Trenerki przygotowały oprawę muzyczną do nowych Podręczników z ćwiczeniami dla dzieci 5-6 letnich oraz Inspiratorów czyli przewodników metodycznych dla nauczycieli “Wydawnictwa Edukacyjnego SEN”.

? Uwaga, innowacja, od teraz będziemy śpiewająco uczyć dzieci czytać!  ? A także mówić po polsku! To będzie absolutny HIT!

✅Co składa się na wyjątkowość tej serii?:

Gwarancja fantastycznej zabawy dla ucznia i nauczyciela! Zapomnicie o tym, że jesteście w sytuacji edukacyjnej, będziecie uczyli się w stanie odprężenia, zabawy i radości.?

Nowoczesny sposób pracy z muzyką.

Metody aktywizujące + śpiewanie wielowymiarowe!   

Merytoryczna i użytkowa wartość  tekstów.

⭐ Piosenki dające przestrzeń do zabawy i nauki:

– Symulatniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® w wersji muzycznej, śpiewane sylaby, tak nauczymy czytać dzieci śpiewająco! ?

– Przy muzyce pamięć jest wspomagana przez pracę dwóch półkul – słowa śpiewane i powtarzane – sekwencje dźwięków są lepiej, łatwiej zapamiętywana przez dzieci! ?

– Nauka gramatyki, programowanie systemu języka polskiego. ?

⭐ Uwaga! Utwory muzyczne również dla Nauczycieli, którzy nie lubią bądź nie umieją śpiewać. Specjalnie dla nich piosenki oparte na rytmie. ?

Utwory wielofunkcyjne, można umieścić w nich wszystko, czego chcemy nauczyć dzieci, teatralne i angażujące do działania. ?

Piosenki na powitanie, na pożegnanie, budujące atmosferę i przestrzeń do pracy, tworzące relację. Np. utwór pt. Jak miło Was zobaczyć! ?

Rozwijanie inteligencji muzycznej. ?

⭐ Piosenki pisane dla dzieci, przez metodyków i praktyków, ludzi którzy pracują z dziećmi,  znają ich potrzeby i zainteresowania, którzy wiedzą , że dydaktyka jest ważna, ale musi być ubrana w wyjątkowo atrakcyjną formę! ?‍?

Utwory zewaluowane i zatwierdzone przez młodą publikę. ???

✅Pomysł gotowy do wykorzystania na Waszych zajęciach:

„Lista obecności”, propozycja piosenki z kategorii rytuału. Listę obecności sprawdzamy regularnie i z takiej nudnej czynności można zrobić świetną zabawę – zarazić energią dzieci, wprowadzić je w dobry nastrój już na początku, co dobrze wróży całym zajęciom!?

Rapowany tekst do działania „Lista obecności”:

Witajcie Kochani, kto jest dzisiaj z nami? Lista obecności , sprawdzam wszystkich gości. Uwaga, powaga, zaczynamy! Imię i nazwisko ucznia, obecna, obecna.

Jest to piosenka otwarta, można ją modyfikować wedle uznania. Daje różne możliwości pracy z dziećmi, na przykład:  zamiast sprawdzania obecności można wykorzystać kategorie, np. kolory, zwierzęta, środki transportu, nazwy zabytków, utrwalać słówka z trudnością ortograficzną: wiewiórka, o z kreską. Powtarzamy!

Na przykład:

Witajcie Kochani, dzisiaj utrwalamy. Środki transportu, co płynie do portu?  Uwaga, powaga, zaczynamy! Statek, statek. Powtarzamy!

✅Porady od Specjalistek:

Zapraszając dzieci do zabawy z nowym utworem zaczynamy od zapoznania z piosenką, do tego dołączamy bardzo prostą zabawę i idziemy etapami, stopniując trudność piosenki. Uwaga! Uczenie słów bez rytmu to strata czasu, robimy to jednocześnie. Nie uczymy osobno tekstu i rytmu. 

Warto korzystać również z piosenek, które są   oparte na rytmie, nie na melodii. Rytmiczność i poruszanie się do rytmu jest ważną społeczną kompetencją. Rytmiczne mówienie zostaje w ciele! ?‍?

Serdeczne pozdrowienia i życzenia dobrej zabawy na zajęciach! ?

Zespół Wydawnictwa Edukacyjnego SEN

Udostępnij:

Facebook
0
    0
    Twój koszyk
    Niestety, Twój koszyk jest nadal pusty :(Księgarnia

    Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Szczegóły w naszej polityce prywatności