zeszyt-cwiczen-wydawnictwo-edukacjne-sen-irlandia

Aktualności

matematyka-geometria-dodawanie-wydawnictwo-edukacyjne-sen-irlandia
kolorowanki-wydawnictwo-edukacja-sen-irlandia
dodawanie-matemetyka-wydawnictwo-edukacja-sen

Aktywne sprawdzanie umiejętności dzieci.

? Wtorkowa Fabryka Inspiracji przebiegła pod hasłem aktywnego sprawdzania umiejętności dzieci zamiast stosowania tradycyjnych sprawdzianów. ?‍♂? Efekty❓ Świetna zabawa, pozytywne emocje, szybsze przyswajanie wiedzy! Chyba nikogo nie trzeba do tej formy nauki przekonywać ? ?

Pamiętajmy o:

✅ dopasowaniu tego, co chcemy sprawdzić, do umiejętności ćwiczonych podczas zajęć, przygotowaniu dzieci (poprzez wstępne działania) do pracy indywidualnej – wspólne wypracowanie materiału i powtórzenie podstawowych wiadomości,

✅ zmianach aktywności – przeplataniu działań ulubionymi zabawami ruchowymi, rytmicznymi, piosenkami, itd., w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze, bez stresu związanego ze sprawdzaniem,

✅ podsumowaniu działań – co sprawdzaliśmy, jak uczniowie siebie oceniają w danej aktywności,

✅ podkreślaniu wagi samooceny związanej z umiejętnościami – wiem, co umiem, i wiem, nad czym muszę pracować,

✅ planowaniu pracy nad umiejętnościami, z którymi dzieci mają trudności – jak i kiedy (wyznaczanie kierunków i sposobów działania, co każdy może robić sam, a co wspólnie będziemy utrwalać podczas zajęć).

? Podczas zajęć obserwujemy dzieci, robimy notatki (możemy mieć przygotowane tabelki do szybkiego notowania) i słuchamy ich samooceny.

? Możemy również przygotować kartę ze sprawdzanymi umiejętnościami. Po każdym działaniu dzieci same się oceniają, np. kolorami, minkami, plusami lub minusami (w zależności od sposobów samooceny, wprowadzonych w klasie).

? Obok oceny ucznia – na podstawie obserwacji i karty pracy wykonanej podczas zajęć – możemy zaznaczyć swoją ocenę i omówić ją z dzieckiem, aby ocena na świadectwie była dla niego jasna i zrozumiała.

? A jak to wygląda w praktyce?

Proponowane działania mają na celu sprawdzenie umiejętności:

⭐ rozpoznawania części mowy,

⭐ formułowania zdań.

✅ Każda część mowy ma przypisany kolor, np. CZASOWNIK – CZERWONY, RZECZOWNIK- NIEBIESKI, PRZYMIOTNIK – ŻÓŁTY. Kartki w tych kolorach z odpowiednimi pytaniami wiszą w różnych miejscach klasy. Nauczyciel podaje wyrazy, a dzieci szybko stają przy odpowiednich kartkach.

✅ Na środku sali leżą kolorowe kartki z nazwami części mowy i pytaniami pomocniczymi oraz kartki ze zgromadzonymi wyrazami. Każda część mowy jest zakodowana ruchem, np. CZASOWNIK – dzieci jak najwyżej podskakują,

RZECZOWNIK – wskazują siebie,

PRZYMIOTNIK – wyciągają ręce do góry (pokazują, jaki ktoś jest wysoki).

Dzieci po kolei wybierają wyraz, czytają go i kładą na odpowiedniej części mowy, a klasa nazywa ją i przedstawia ruchem.

Takie sprawdziany to czysta przyjemność, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli!??

? Więcej pomysłów na to, jak uczyć się – bawiąc, znajdziecie w naszych Inspiratorach i Podręcznikach:

https://edukacjasen.pl/sklep-wydawnictwo-edukacyjne…/

Udanej majówki!?

Zespół Wydawnictwa Edukacyjnego SEN

Udostępnij:

Facebook
0
    0
    Twój koszyk
    Niestety, Twój koszyk jest nadal pusty :(Księgarnia

    Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Szczegóły w naszej polityce prywatności